وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند
سرخط خبرها

آخرین اخبار از تحولات عراق| اصابت راکت‌ به منطقه سبز بغداد| پیام آیت‌الله صدر به طرف‌های درگیر: سلاح‌ها را زمین بگذارید

  • کد خبر: ۱۲۳۴۲۵
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
آخرین اخبار از تحولات عراق| اصابت راکت‌ به منطقه سبز بغداد| پیام آیت‌الله صدر به طرف‌های درگیر: سلاح‌ها را زمین بگذارید
آیت‌الله سید حسین صدر از علمای دینی سرشناس عراق همه طرف‌ها را به کنار گذاشتن سلاح، گفتگو و خاموش کردن شعله فتنه دعوت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از پایگاه خبری میدل ایست‌نیوز، آیت‌الله سید‌حسین صدر همه طرف‌های سیاسی و اجتماعی را به کنار گذاشتن سلاح و توقف تنش و حملات که منجر به کشته و زخمی شدن شماری در مناطق مختلف عراق شده، دعوت کرد.

وی افزود که انتظار می‌رود احزاب و فعالان جامعه، عراق را بسازند؛ نه آتش شعله ور کنند که تنش‌های سیاسی هر چقدر تشدید شود، بهتر از گلوله و نفرت است.

آیت الله سید حسین با اشاره به اینکه همه کسانی که اکنون درگیر هستند از یک کشور، دین و فرزندان یک پدر و مادر و برادر یکدیگر هستند و جنگ بین برادران غیر منطقی و غیرانسانی است و در دین جایگاهی ندارد، همه آن‌ها را به گفتگو و آرامش و خاموش کردن شعله فتنه فراخواند و گفت که اگر چاره‌ای نبود، سکوت بهتر و ماندن در منزل سودمندتر و به تقوا نزدیک‌تر است.

براساس آخرین گزارش‌های بامداد سه شنبه منابع بیمارستانی، در جریان درگیری‌های شب گذشته تا بامداد امروز در بغداد و برخی دیگر از مناطق عراق بین آشوب طلبان و نیرو‌های امنیتی عراق ۲۰ نفر کشته شدند. این درحالی است که خبرگزاری فرانسه تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها را به ترتیب ۱۵ و ۳۵۰ نفر اعلام کرد.

برخی منابع بیمارستانی گفتند که این افراد در جریان درگیری نیرو‌های نظامی وابسته به صدر با نیرو‌های امنیتی در منطقه سبز بغداد کشته شدند.

رسانه‌های وابسته به نیرو‌های مقاومت عراقی بامداد سه‌شنبه از شلیک راکت آر.پی.جی توسط اعضای گروه «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر به سمت منطقه سبز در بغداد خبر داده بودند.

آشوب طلبان شب گذشته تا بامداد امروز همچنین به تعدادی از مقر‌های شماری از احزاب و دفاتر گروه‌های مقاومت عراقی حمله کردند.

شبکه «الجزیره» قطر بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مذاکراتی میان مقام‌های دولتی، سران چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه و جریان صدر آغاز شده است.

این منابع که نام یا سمت‌شان فاش نشد، به این شبکه قطری گفته‌اند که مذاکرات کنونی برای بررسی حصول توافقی برای برقراری آتش‌بس در منطقه سبز بغداد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->